Τετάρτη 31 Δεκεμβρίου 2014

Η Βασιλόπιτα τσουρέκι της μαμάς

Πω πω!!!! Μνήμες που μου ήρθαν στο μυαλό!!!!! Παλιά μαζευόταν στο σπίτι συγγενείς φίλοι γνωστοί...!!'Ολοι ήταν ευπρόσδεκτοι να γιορτάσουν μαζί μας!!!Η μαμά έφτιαχνε ένα σωρό φαγητά και μεζεδάκια και φυσικά την βασιλόπιτα τσουρέκι!!!Μοσχομύριζε το σπίτι!!!!Και γω με τ' αδέρφια μου γεμίζαμε το σπίτι με μπαλόνια τα οποία τα σκάγαμε όλοι μαζί με την αλλαγή του χρόνου!!! Πω πω!!! Ωραίες εποχές!!! Θυμάμαι και το πρώτο μου φλουρί!!!Ήμουν δίπλα στη μαμά που έκοβε την Βασιλόπιτα και περίμενα με αγωνία το δικό μου κομμάτι, και όχι δεν ήμουν τόσο τυχερή ώστε να μου τύχει...αλλά έτυχε στη λατρεμένη μου γιαγιά η οποία μου το χάρισε και είχε πιο μεγάλη αξία για μένα!!!!Ακόμα το έχω και ας μην έχω εκείνη κοντά μου!!!Αλλά φέτος θα έχει καλή παρέα εκεί πάνω.....τέσπα.... ας ξεκινήσουμε καλύτερα......!!!!


τα υλικά μας;
  • 1 1/4 κιλού αλεύρι 
  • 1 φλ τσαγιού βούτυρο γάλακτος
  • 1 1/2 φλ τσαγιού ζάχαρη
  • 1 φλ τσαγιού γάλα
  • 8 αυγά
  •  2 κ.σ.μαγιά μπύρας κοφτές
  • 1 κ.σ. ξύσμα λεμονιού
  • 1 κ.γλ. κοφτό αλάτι
  • 1/2 φλ αμύγδαλα ασπρισμένα
  • 3 κ.σ. ζάχαρη


ξεκινάμε  λοιπόν: 

Βήμα 1: Ζεσταίνουμε το γάλα να γίνει χλιαρό και μέσα σ' αυτό λιώνουμε με τα δάχτυλα τη μαγιά. Προσθέτουμε 1/2 φλ αλεύρι και τις 3 κ.σ ζάχαρη και ανακατεύουμε να γίνει ένας πηχτός χυλός, τον σκεπάζουμε και τον αφήνουμε να φουσκώσει.

Βήμα 2:  Στο μεταξύ βάζουμε σε λεκάνη το αλεύρι με το αλάτι, λιώνουμε το βούτυρο και το ρίχνουμε και αυτό. Προσθέτουμε τα αυγά ολόκληρα(αφήνουμε 1 αυγό για να αλείψουμε τη βασιλόπιτα),τη ζάχαρη,το ξύσμα λεμονιού και το φουσκωμένο χυλό με τη μαγιά και ζυμώνουμε να ενωθούν όλα τα υλικά και να γίνει μια μαλακή ζύμη.Την αφήνουμε να ανέβει.

Βήμα 3: Την ξαναζυμώνομαι και τη βάζουμε σε στρογγυλό ταψί προσέχοντας να γεμίσει κατά το ήμισυ για να  έχει περιθώριο να φουσκώσει. Σκεπάζουμε το ταψί και το βάζουμε σε ζεστό μέρος να ανεβεί, να διπλασιαστεί σε όγκο η ζύμη.

Βήμα 4:Αλείφουμε με χτυπημένο αυγό και πασπαλίζουμε με τα χοντροκομμένα αμύγδαλα (μπορούμε να βάλουμε και ολόκληρα ανοιγμένα στη μέση. Ψήνουμε σε μέτριο φούρνο περίπου 1 ώρα.

Καλή επιτυχία & Καλή όρεξη!!!

tips: Αν θέλετε μπορείτε να κρατήσετε λίγη ζύμη και να φτιάξετε τους αριθμούς, αστεράκια και ότι άλλο θέλετε ή να την στολίσετε με λίγη άχνη.


"στις εικόνες έχω κάνει μισή δόση απο την βασιλόπιτα"

1 σχόλιο:

  1. Εγώ πρόσθεσα και λίγο μαχλέπι.... Και ίσως επειδή έκανα την μισή δόση,μου πήρε αρκετά λιγότερο χρόνο στο ψήσιμο...!!!! Και ήταν πολύ νόστιμη!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή